College van kerkrentmeesters


Onder College van Kerkrentmeesters vallen alle dingen die betrekking hebben op de financiële en materiële zaken van onze gemeente. Het uitgangspunt is het beleidsplan zoals dat enige jaren geleden door de kerkenraad is vastgesteld.

Samenstelling

  • Jan Willem van Donselaar, voorzitter
  • Ria Berends, secretaris
  • Ruud Viëtor, penningmeester/technische zaken
  • Vacature

Tot de taken van de commissie behoren o.a.:

Financieel beheer en beleid

Hiertoe behoren zaken als betaling van traktementen en vergoedingen, beheer van het reserve vermogen en de betalingen van alle rekeningen voor geleverde diensten en zaken.  Ook het voeren van de boekhouding en het opstellen van begrotingen en de jaarrekeningen behoort tot de taak van de commissie. De praktische uitvoering van deze taken berust sinds januari 2024 bij het KKA (Kantoor Kerkelijke Administratie).


Geldwerving

Onder deze noemer vallen de jaarlijkse actie Kerkbalans, de jaarlijks terugkerende acties d.m.v. acceptgirokaarten en de collecten in de kerkdiensten. Daarnaast is er de niet onaanzienlijke bijdrage van het Verjaardagsfonds en indien er extra uitgaven zijn in verband met onderhoud en/of verbouw van het kerkgebouw de acties van een ad hoc commissie  ” Werk aan de Kerk” . Voor gebruik met betrekking tot de collectes in de vieringen zijn er collectebonnen verkrijgbaar. Collectebonnen zijn te bestellen bij Ruud Viëtor, penningmeestercvk@pknhuissen.nl, telefonisch 06 15 85 82 93. Vanaf juli 2024 kunt u uw (collecte)bijdrage ook betalen via een QR-code. In de hal van de kerk hangen 3 codes waarmee u met uw eigen bank app een bijdrage kunt betalen, voor college van diakenen (diaconie), college van kerkrentmeesters of consumpties. Gewoon scannen op uw telefoon en het bedrag zelf invullen. De penningmeester zorgt dan dat de bijdrage bij het juiste collectedoel komt en op de juiste rekening.

De QR-code voor consumpties is bedoelt voor consumpties die b.v. tijdens de filmdagen e.a. activiteiten zoals exegesegroep of filosofiegroep worden genuttigd. Op deze manier zijn eenvoudig de consumpties te verrekenen. Zo komt er, samen met het gebruik van de collectebonnen (t.w.v. €1,-), veel minder cash binnen. En dat is goed omdat storten soms lastig is vanwege kapotte apparaten en de banken steeds meer geld gaan vragen voor deze “SERVICE”.
Dus allemaal aan de QR ! Voor vragen kunt u mailen naar penningmeestercvk@pknhuissen.nl (Ruud Viëtor, penningmeester)

Scan de QR-code om te betalen voor
Gift Diaconie 2024.
Gebruik de Camera App op je telefoon.
De QR-code is geldig tot 8 juli 2026
https://betaalverzoek.rabobank.nl/betaalverzoek/?id=c-
9GkWBjQNed9rukCEQmnA


Scan de QR-code om te betalen voor
Gift Kerkrentmeesters 2024.
Gebruik de Camera App op je telefoon.
De QR-code is geldig tot 8 juli 2026.
https://betaalverzoek.rabobank.nl/betaalverzoek/?id=wKvyyj
DhRZK11aB-Ta0PYA


Scan de QR-code om te betalen voor
Kosten Consumpties .
Gebruik de Camera App op je telefoon.
De QR-code is geldig tot 8 juli 2026.
https://betaalverzoek.rabobank.nl/betaalverzoek/?id=MDZN
Ms9QRtKEX1t0-dRMqA


Ledenadministratie

De ledenadministratie van onze gemeente is volledig geautomatiseerd en gekoppeld aan de landelijke administraties van SMRA en SILA. De uitvoering van deze administratie is in handen van Wilmy Viëtor via ledenadministratie@pknhuissen.nl

Beheer onroerend goed

Hiertoe behoren het kerkgebouw, en twee percelen grond. Sinds de verbouwing van de kerk en de nieuwbouw van de bijruimtes (eind 1995) is het beheer van het totale kerkgebouw overgedragen aan de daartoe in het leven geroepen stichting “Stichting Beheer Kerkelijke Gebouwen ten behoeve van de Protestantse Gemeente”.

Personele zaken

Dit betreft de (arbeids)verhoudingen met predikant, cantor-organist, kosters e.d.

Overige zaken

Hieronder vallen alle overige zakelijke taken die betrekking hebben op onze gemeente, waaronder de archivering van de daartoe aangewezen stukken.